Sunday, October 13, 2019

Bu da muhteşem bir makale - Bakara 280 Ayetinden söz ediyor.

https://www.researchgate.net/publication/256037574_The_5000-Year_Circle_of_Debt_Clemency_From_Sumer_and_Babylon_to_America_and_Europe

Adam dediklerimi diyor. Ben ne diyorum? Kuran'daki riba ayetleri (Bakara 275-280) sınırlı bir borç yapılandırma programından başka bir şey değildirler. Bu adam da onu diyor. Müslümanların çoğu bu işin tarihini bilmediklerinden bu ayetlerin gönüllülük esaslı sınırlı bir borç yapılandırma programı olduğunu fark edemiyorlar. Hep diyordum ya. Ben olsam Bakara 280 ayetinde işi gönüllülüğe bırakmaz borcun hepten iptalini emrederdim. İşi gönüllülüğe bırakınca insanlar borcu hepten iptal etmiyorlar. Gerçi her borcun da iptal edilmemesi gerekir. Güç durumda olanlarınkini iptal edeceksiniz.