Monday, January 20, 2020

Marks'a düşman bir aklın sefaleti

Ergin Yıldızoğlu'nun yazısı

Marksist olmamak bir şey, Marks'a düşman olmak başka bir şey. Ben Marksist değilim mesela. Gerçek heterodoks benim gibi olur. Hani demiştim ya, ben imanlı ateistim. Gerçek heterodoksluk da öyle bir şeydir. Ama gerçek heterodoks Marks'a düşman olmaz. Olamaz. Her teoriden işe yarar bir şeyler çıkar ve bütün teorilerde sorunlar vardır ama benim gördüğümce bugünkü anaakım iktisatçıların teorileri yanında Marks'ın teorisi en akla yatanı. Keynes'inkine bile beş basar. Ve üstelik, Marks'ın teorisi komünizm üzerine değildir. Kapitalizm üzerinedir. Düşman olanlar, bunu bile bilmiyorlar.

Ergin şöyle bitiriyor:

"Karşımızda, tam anlamıyla, yeniden yüzdürülmesi olanaksız bir ekonomik, siyasi, ekolojik, entelektüel enkaz var. Parçalarından yeni bir şeyler yapabilmek için zaman hızla azalıyor."

Ve, maalesef, haklı.