Wednesday, January 22, 2020

Böyle bir ders vereceğim. İlgilenen olur mu?

Finansal Okuryazarlık

Dersin amacı katılımcısını temel finans piyasalarının analizine giriş için bilinmesi gerekli temel finans ürünleri olan borç ve hisse ürünleri ve piyasalarıyla tanıştırmaktır. Dersin kapsamı içerisinde tartışılacak araçlar, getiriler, verimler, faizlerin vade yapısı, Markowitz Portföy Teorisi, Sermaye Varlık Fiyatlama Teorisi, borç ve senet ürünlerinin fiyatlanması, bu temel ürünlerden oluşan portföylerin analizi ve risklerinin yönetimi olacaktır. Ancak, bu araçların teknik ayrıntıları değil, ne şekilde kullanıldıkları sorunlarıyla birlikte tartışılacaktır. 

Parayla olacak tabii ve bir günlük bir program. İlgilenenler bana yazsınlar: sabri.oncu@gmail.com

Teknik olmayacak. Teknik olsa, bir günde bunlar anlatılamaz. Stanford finans PhD programında finansal iktisat dersinde anlatılıyor teknik halleri ve üç-dört ay sürüyor bunları anlatması, teknik anlatılırlarsa. 

Söylemesi ayıptır, Stanford'ta o dersten H aldım. En yüksek nottur. Herkes alamaz ama o tarihte ben zaten o dersi verebilecek kadar konuyu biliyordum. Ama bu yüksek not alma garantisi değildir. Bir zamanlar dersini verebilecek kadar iyi bildiğim bir başka konu olan Sürekli Ortamlar Mekaniği dersinden, aldığım en kötü notlardan birini aldım. Hoca o kadar kötüydü ki, hadi lan, diye dersle ilgilenmeyi bıraktım ve sınavlarına çalışmadım. Ama Stanford'ta Finansal İktisat dersini veren çocuk çok iyiydi. Zevkle gittim derslerine. Yeni bir şey öğrendiğimi söyleyemem ama çocuğu seyretmesi çok hoştu. Bilenin bildiği gözüküyor.