Tuesday, January 14, 2020

Eşim 2011 öncesini bilmez de, 2011'den beri bu para konusunu dinlemekten çok sıkılmış olmalı.

Üstelik kendisi de bankacı olur. Hem de tanıştığımızda çok ciddi bir bankanın genel müdür yardımcısıydı. Mevduat toplayıp para satıyoruz filan diye düşünüyordu. Üstelik kredilerden sorumlu genel müdür yardımcısıydı. Ben ona ne yaptığını anlatmaya başladıktan kısa bir süre sonra ayıldı, aaaa, hakikaten biz dediğin gibi yapıyoruz diyerek.

Beni en iyi bankacılar anlıyorlar, özellikle hazineciler. Ama hemen değil. Dediklerimi kabul etmeleri biraz zaman alıyor. Ezberlerine ters anlattıklarım çünkü. Ne biliyorlar onlar? Biz mevduat toplayıp, topladığımız mevduatları kredi olarak veriyoruz biliyorlar. Onlara öyle öğretildiğinden. Halbuki işi yapanın yaptığının ne olduğunu görebilmesi gerekir ama çoğu göremiyorlar.

İnsanlık nasıl bu kadar körleşmiş olabilir, ben anlayamıyorum. Ben basit bir makina mühendisiyim aslında. Belki de ondan finans konusunda bu kadar kör olamıyorum. Karşımda çalışan bir makina var, bakınca onun nasıl çalıştığını mecburen görebiliyorum makina mühendisi olduğumdan.

Göremiyorsam, makina mühendisliği bana haramdır.

Makina mühendisi değilimdir.