Sunday, November 03, 2019

Michael Hughes'ın gönderdiği makaleden bir cümle - Para bir muhasebe kurgusudur (düzmecesidir).

Hani demiştim ya muhteşem bir Almanya tarihçisi var. Hani bu kişi:

Michael Hughes

Onunla yazışıyoruz, bana bir makalesini gönderdi. İçinde şu cümle geçiyor:

"By the mid-1950s, West German policymakers recognized that the whole elaborate structure of accumulated reserves for such social programs, in practice always government bonds, was an accounting fiction."

Kaba tercümesi şöyle:

"1950'lerin ortalarına gelindiğinde, Batı Alman politika yapıcılar, bu tür sosyal programlar için biriken rezervlerin tüm ayrıntılı yapısının, ki pratikte her zaman devlet tahvilleriydiler, bir muhasebe kurgusu (düzmecesi) olduğunu kabul ettiler."

Adam ben böyle bir şey yapıyorum dediğimde heyecanlandı ve elinden gelen yardımı esirgemiyor. Zaten konuyu benim diyen finansçı ve ekonomistten daha iyi anlıyor. Adamın yazdıkları çok güzel. Keşke memlekette de okunsa.