Monday, September 02, 2019

Riba ya Res'ül Allah: 1 Ocak-31 Ağustos 2019 arası getirim

%22,73 olmuş.

1 Eylül 2018-31 Ağustos 2019 arası da, yani 1 yıllık getirim de, %24,6 olmuş.

Fena mı? Hangi yatırımdan 1 Eylül 2018-31 Ağustos arası bu kadar getiri gelmiş? Başka yatırım yok değil de kaç yatırımdan bu kadar getiri gelmiş?

Peki benim bu getiri nereden gelmiş?

Şuradan.

https://www.morningstar.com/funds/xnas/vusux/quote

Bunlar uzun dönemli ABD Hazine bonoları.

Bunlar faiz ödemiyorlar mı?

Ödüyorlar.

Peki ben bu getiriyi faizden mi elde ettim?

Tabii ki hayır.

Faizler düşük ve daha da düşüyorlar.

Peki faizler bu denli düşükken ve daha da düşerlerken ben bu ribayı nereden yiyiyorum?

Şuradan.

Tahvillerin faizleri düştükçe fiyatları artıyor ve ben bu ribayı/kirayı fiyat artışlarından topluyorum.

Bu getiri bu fona sahipliğimden topladığım kiradan başka bir şey değil.

Ribayı faizdir sanan Müslümanlara duyurulur.

Ribayı faiz sanan ve ribanın aslında kira olduğunu göremeyen Müslümanlar, Allah'ın Kuran'da dediklerini anlamıyorlar.

Ama ben Allah'ı anlıyorum. Zaten ondan bu ribayı yiyebiliyorum.

Konuyu anladığımdan.