Wednesday, August 07, 2019

Yeni EPW makaleme hazırlanırken

"So, who knows what is going to happen to the world economy and financial markets in the not-so-distant future?"

Kusuruma bakılmasın. Yukarıdaki İngilizce şey son EPW makalemden. 

Kabaca şöyle diyor:

"Yani, dünya ekonomisine ve finansal piyasalarına çok da uzak olmayan bir gelecekte ne olacağını kim biliyor?"


Bunu son EPW makalemde yazmıştım. Yaklaşık iki ay önce. Ne olacağını biliyorum dememiştim. Bilmiyordum çünkü ama neler olabileceği hakkında biraz fikrim vardı.

Olabilir dediğim şeylerin hepsi oldu ama önemli olan o değil.

Asıl önemli olan, en sağcısından en solcusuna, memleketteki anaakım iktisatçıların dediklerinin hiçbirinin olmamış olması. 

Onların dedikleri de dediklerim de internette mevcuttur. 

Marifet, anaakıma, hayır, dediğiniz gibi olmaz demek değildir. 

Alternatif senaryoları sunabilmektir marifet. 

Sundum mu? 

Sundum!

Hem de bir sürü.

Ne oldu?

En olası budur dediğim gibi oldu aşağı yukarı. 

Ne diyordum?

Dediğiniz gibi olmayacak diyordum.

Bu kadar geniş konuşursan tabii kazanırsın da olabilir dediğim şeylerin çoğunun olduğu biliniyor. 

O dediklerim de internette mevcuttur. 

Mesela dünyada hükümet faizleri düşer, altın yükselir büyük olasılıkla diyordum.

Dediklerimi merak eden gider internete bakar.

Velidir diye malikanemin kapısına Telli Baba'ya takıldığı gibi tel takılmasını bekliyorum. 

Kim bilir, belki bana tahminlerim Allah tarafından vahiy yoluyla iniyordur?

Ya da siz öyle sanın.