Monday, December 23, 2019

Ödenemeyecek borçlar ödenmeyecekler.

Dolayısıyla, ödenemeyecek borçları affetmek gerekir. Ben böyle dedikçe ahlaki tehlike olur, haksızlık olur ve saire olur diyenler çıkıyor. Sanki ben bilmiyorum onları. Bazıları da silersek, yeni bir borç birikim çevrimi başlar, değişen bir şey olmaz filan diyorlar. Sanki ben bunu da bilmiyorum. Ama bu borçlar affedilmezlerse, hep beraber oyulacağız. Bunu dediğimde de bir şey diyemiyorlar tabii. Onlar da biliyorlar çünkü oyulacağımızı. Dolayısıyla, bir kereliğine affedip, sonra bir daha böyle bir borç birikimine izin vermememek için bir şeyler yapmak gerekir de ne? O kısmına ben karar veremem. İnsanlık karar vermeli. Ama benden söylemesi. Atılması gereken ilk adım, bu ödenemeyecek borçların önemli bir kısmının affıdır. Bu yapılması kolay bir şey çünkü. Sonrası zor kısmı.