Tuesday, December 24, 2019

Bir yerde Amos şöyle diyor.

"Amos, "Ben ne peygamberdim ne de peygamber oğluydum" diye karşılık verdi, "Yalnızca sığır yetiştirirdim. Yabanıl incir ağaçlarına bakardım.

RAB beni sürünün ardından aldı, 'Git, halkım İsrail'e peygamberlik et' dedi."

Ben profesyonel peygamber değilim diyor yani. O tarihlerde profesyonel peygamberler var ve onlar krallara çalışıyorlar. Amos ona karşı çıkan bir profesyonel peygamber olan Amasya'ya yukarıdakini diyor. Yani Amasya'ya sen kralın peygamberisin, ben Allah'ın peygamberiyim diyor.

"Beyt-El Kâhini Amasya, İsrail Kralı Yarovam'a haber gönderip şöyle dedi: "Amos İsrail'in göbeğinde sana düzen kurdu. Ülke onun bunca sözünü kaldıramaz.

Çünkü Amos diyor ki:

"'Yarovam kılıçla öldürülecek,
İsrail halkı kesinlikle ülkesinin dışına,
Sürgüne gönderilecek.'"

Bunun üzerine Amasya Amos'a, "Çek git, ey bilici!" dedi, "Yahuda'ya kaç. Ekmeğini orada kazan. Orada peygamberlik et. Bir daha Beyt-El'de peygamberlik etme. Çünkü burası kralın kutsal yeri, krallık tapınağıdır.""