Wednesday, December 18, 2019

Bir matematikçi olarak nasıl bu kadar ekonomi bilir oldum?

Pen-L nedeniyle. Sene 1999, Pen-L'e üye oldum. Pen-L, "Progressive Economists Network-List" demek. Yani "İlerici Ekonomistler Ağı-Listesi". O listede Brad DeLong bile vardı. Dam üstünde saksağan gibi duruyordu ama vardı. Ne kavgalar etmedik ki Brad ile. Brad de ABD Hazine Bakan Yardımcısı bir arkadaş. Larry Summers ABD Hazine Bakanıyken, Brad Larry'nin yardımcısıydı. Zaten kendime güvenimi Brad'i döverek kazandım. O beni dövemiyordu, çünkü listede arkam sağlamdı. Ben yenilecek gibi olduğumda listenin gerisi bir giriyordu Brad'e, Brad darmadağın oluyordu. O ben solcuyum filan diyordu ama aramızda çok kötü sağcı kalıyordu. Ama helal olsun çocuğa. O kadar dayak yemeye çekip gitmiyordu. Brad de ekonomi öğrendiğim insanlardandır.